Het onderdeel interventie is afgerond, nu is het laatste onderdeel casuïstiek aan de beurt waarbij wordt gekeken naar het toepassen van de LOeS-werkwijze in de praktijk. Er zijn twee opdrachten die uitgewerkt moeten worden. Eén opdracht (huiswerkopdracht 3) is gekoppeld aan onderstaande videofragmenten en de andere opdracht is de eindopdracht (huiswerkopdracht 4). Deze laatste opdracht is te vinden in het volgende hoofstuk.
In dit onderdeel van de e-learning wordt een voorbeeld getoond van casuïstiek met een
bijbehorende huiswerkopdracht 3 (een wordbestand om in te werken vind je onder “bronnen”).
In het voorbeeld wordt een casus van een meisje getoond. In 2015 is zij begonnen met de LOeS-werkwijze gekoppeld aan de leesmethode ‘Leeslijn’ (2 videofragmenten). In 2018 leert zij verder lezen en spellen met de LOeS-werkwijze gekoppeld aan de leesmethode ‘Veilig Leren Lezen’ (1 videofragment).
In huiswerkopdracht (3) worden de videofragmenten bekeken en de bijbehorende opdrachten uitgevoerd en opgestuurd via onderstaande link. Deze opdracht dient minimaal een week voor de afsluitende casuïstiekmiddag ingeleverd te zijn. Neem de opdracht ook mee naar de laatste cursusmiddag. De beschrijving aan de hand van kindkenmerken vind je hier .