Je hebt het onderdeel interventie doorlopen, nu is het laatste onderdeel casuïstiek aan de beurt waarbij wordt gekeken naar het toepassen van de LOeS-werkwijze in de praktijk. Er zijn twee opdrachten die uitgewerkt moeten worden.
In dit onderdeel van de e-learning wordt casuïstiek vanuit de Sint Maartenskliniek getoond met een bijbehorende huiswerkopdracht (3). Daarnaast is het de bedoeling dat er een presentatie van maximaal 10 minuten wordt gegeven tijdens de tweede cursusmiddag met betrekking tot de casus waarmee je als cursist binnen je eigen werksetting hebt gewerkt. Om de presentatie vorm te kunnen geven, is een uitgebreide huiswerkopdracht (4) beschreven.
In de Sint Maartenskliniek en de St. Maartensschool volgen de leerlingen die niet of nauwelijks spreken en gebruik maken van OC leesonderwijs waarbij de leesmethode ‘Veilig Leren Lezen’ wordt gebruikt en deze leesmethode wordt aangeboden middels de LOeS-werkwijze.
In onderstaande videofragmenten wordt een casus van een meisje getoond zoals zij in 2015 begon en zoals zij in 2018 aan het oefenen is. Aan de hand van een huiswerkopdracht (3) worden de videofragmenten bekeken en worden de antwoorden van de vragen beschreven, opgestuurd via onderstaande link minimaal een week voor de afsluitende casuïstiekmiddag en meegenomen tijdens de laatste cursusmiddag. De beschrijving aan de hand van kindkenmerken vind je hier .